Zkrácené obchodní podmínky obchodu feelthesilk.sk.
Při reklamaci, výměně nebo vrácení zboží nás vždy předem informujte e-mailem na adrese info@feelthesilk.sk.
ZÁKLADNÍ INFORMACE
OBCHODNÍ PODMÍNKY PODLE ZÁKONA O OCHRANĚ SPOTŘEBITELE 108/2024 Sb.
Základní informace
Pro smlouvy uzavřené na dálku v e-shopu platí následující podmínky. www.feelthesilk.sk mezi prodávajícím a kupujícím podle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku a zákon č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele.
Prodávajícím je Glam Design s.r.o., Gabčíková 1, 841 05 Bratislava, IČ: 36 799 106, DIČ: 2022418508, IČ: SK 2022418508. Tel. 0917 494 345, e-mail: info@feelthesilk.sk. Společnost je zapsána v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl: sro, číslo vložky: 46741/B.
Kupující je spotřebitel, tj. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Nákup uskutečněný podnikatelským subjektem se řídí podle Obchodního zákoníku č.j. 513/1991 Zb.
Orgánem dozoru pro ochranu spotřebitele je Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č.j. 5, 820 07 Bratislava.
Uzavření objednávky a smlouvy
Kupní smlouva se uzavírá na základě návrhu, který kupující zašle prodávajícímu ve formě vyplněného a odeslaného formuláře prostřednictvím internetových stránek prodávajícího. Po odeslání objednávky bude na e-mailovou adresu zaslána automaticky vygenerovaná zpráva potvrzující přijetí objednávky v elektronickém systému prodávajícího (dále jen “potvrzení o přijetí objednávky”). Potvrzení o přijetí objednávky obsahuje informaci o tom, že prodávající obdržel objednávku, a je zároveň přijetím návrhu na uzavření kupní smlouvy. Uzavření kupní smlouvy nastává doručením akceptace objednávky elektronickou formou.
Ceny a způsob platby
Ceny zboží jsou uvedeny v EUR včetně všech souvisejících daní a poplatků. Kupující má na výběr mezi platbou na dobírku, kreditní kartou a bankovním převodem. Povinností kupujícího je zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu ve sjednané lhůtě splatnosti, včetně nákladů na dodání objednaného zboží. Prodávající si vyhrazuje právo měnit ceny zboží v obchodě, uvádět do prodeje nové zboží, vyhlašovat a rušit slevové akce nebo tyto akce měnit, přičemž těmito změnami nejsou dotčena práva kupujícího vyplývající z již učiněné objednávky nebo uzavřené smlouvy.
Dodání zboží
Prodávající je povinen dodat věc kupujícímu bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, pokud se nedohodly v kupní smlouvě jinak. Pokud prodávající dodá zboží kupujícímu v místě a v časovém rozmezí, je povinností kupujícího zboží osobně převzít nebo zajistit, aby zboží převzala osoba pověřená kupujícím. Kupující je povinen podepsat protokol o zaplacení kupní ceny, o doručení ao předání zboží. Prodávající je oprávněn vyzvat kupujícího k převzetí zboží i před uplynutím lhůty k dodání zboží dohodnuté v kupní smlouvě.
Záruka, reklamace a vrácení zboží, odstoupení od smlouvy
Při reklamaci, výměně nebo vrácení zboží nás vždy předem informujte e-mailem na adresu info@feelthesilk.sk.
Vrácení zboží
Spotřebitelé mají ze zákona právo vrátit zboží zakoupené na dálku do 30 dnů od jeho převzetí bez udání důvodu.
Postup: Zboží se vrací prostřednictvím Balíku s identifikačním číslem, které vám sdělíme po obdržení e-mailové žádosti o vrácení.
Poplatek za vrácení zboží: Za doručení zboží zpět do skladu účtujeme 5 €, které budou odečteny z vrácené částky.
Stav zboží: Zboží musí být v původním stavu. Pokud je poškozené, můžeme si účtovat poplatek až do výše 60 % ceny.
Výměna
Poplatek za výměnu: účtujeme 9 €, což pokrývá dvojnásobek poštovného a zpracování nové zásilky.
Vyskytne-li se na zboží vada, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže zboží řádně užívat pro opětovný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
Prodávající poučil kupujícího o jeho právech, která mu vyplývají z ust. § 622 občanského zákoníku a práva vyplývající z § 623 občanského zákoníku tím, že tyto obchodní podmínky byly umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a kupující měl možnost se s nimi seznámit v době před odesláním objednávky.
Kupující je povinen reklamaci uplatnit u prodávajícího nebo určené osoby. Prodávající odpovídá za vady zboží ve smyslu platných právních předpisů Slovenské republiky. Informace o servisních místech a určených osobách pro záruční a pozáruční servis poskytne prodávající kupujícímu na zadní straně záručního listu nebo na vyžádání telefonicky či e-mailem.
Reklamační řízení na zboží, které lze doručit prodávajícímu, začíná dnem, kdy jsou splněny všechny následující podmínky:
a) doručení oznámení o reklamaci kupujícím prodávajícímu,
b) doručení zboží, které kupující reklamuje, prodávajícímu nebo osobě k tomu určené,
Prodávající nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě zvolené prodávajícím. ve formě mailu nebo v písemné podobě, ve kterém je povinen přesně označit reklamované vady zboží a ještě jednou poučí spotřebitele o jeho právech, které mu vyplývají z bodu 8.1. až 8.3. tyto podmínky a práva vyplývající z článku 8.4. až 8.5. těchto obchodních a reklamačních podmínek.
Na vyřizování reklamací se vztahuje platný reklamační řád prodávajícího, tedy Čl. 8. těchto obchodních a reklamačních podmínek. Kupující byl řádně obeznámen s reklamačním řádem a informován o podmínkách a způsobu reklamace zboží včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, ao provádění záručních oprav v souladu s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady čj. 372/1990 Zb. o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen “zákon”) v době před uzavřením kupní smlouvy umístěním těchto obchodních podmínek na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího a kupující měl možnost se s nimi seznámit v době před odesláním objednávky.
Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
Kupující nemá právo uplatnit nárok z odpovědnosti za vady, na které byl prodávající upozorněn v době uzavření smlouvy nebo o kterých měl vědět.
Alternativní řešení sporů
Kupující má právo požádat prodávajícího o nápravu, pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva nebo nevyřídil reklamaci k jeho spokojenosti. Nevyhoví-li prodávající žádosti do 30 dnů nebo odpoví-li na ni zamítavě, může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ADR) podle zákona 391/2015 Sb. Podle § 3 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení sporů, jsou subjekty alternativního řešení sporů orgány a pověřené právnické osoby. Spotřebitel může podat návrh způsobem stanoveným podle § 12 zákona č. 391/2015 Sb. Návrh lze podat také online prostřednictvím platformy pro alternativní řešení sporů RSO.
Alternativní řešení sporů je vyhrazeno výlučně pro spotřebitele fyzické osoby, nikoli nakupující podnikatele. Řešení sporů probíhá mezi spotřebitelem a prodávajícím, kteří uzavřeli smlouvu na dálku a jejichž spor má hodnotu vyšší než 20 EUR. Maximální poplatek, který může ADR účtovat, je 5 EUR od kupujícího na pokrytí nákladů.
Odstoupení od kupní smlouvy
Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu v souladu s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“) ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, resp. ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči, jestliže prodávající včas a řádně splnil informační povinnosti podle ust. § 3 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku.
Do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy je kupující povinen bez zbytečného odkladu zaslat zboží zpět prostřednictvím identifikačního čísla uvedeného prodávajícím při uplatnění reklamace e-mailem na adresu info@feelthesilk.sk nebo jej předat prodávajícímu či osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Lhůta podle první věty tohoto bodu těchto obchodních a reklamačních podmínek se považuje za zachovanou, bylo-li zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
Prodávající je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaké použil kupující při své platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení plateb, aniž by kupujícímu v této souvislosti byly účtovány další poplatky.
Zásady ochrany osobních údajů
Účelem zpracování osobních údajů je jejich využití k plnění spotřebitelské smlouvy, kterou prodávající uzavírá s kupujícím vytvořením objednávky v tomto internetovém obchodě. Tato spotřebitelská smlouva je zároveň právním základem pro zpracování osobních údajů kupujícího. Poskytnutí osobních údajů kupujícího je smluvním požadavkem, který je potřebný k uzavření smlouvy. Poskytnutí osobních údajů je podmínkou pro nákup v e-shopu prodávajícího. Poskytnutí osobních údajů kupujícího je smluvním požadavkem, který je potřebný k uzavření smlouvy. Poskytnutí osobních údajů je podmínkou pro nákup v e-shopu prodávajícího. Pokud kupující neposkytne všechny požadované osobní údaje prodávajícímu, může to mít za následek neuzavření kupní smlouvy.
Prodávající při zpracování osobních údajů postupuje ve smyslu Zákona č.j. č. 18/2018 o ochraně osobních údajů a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné pro uzavření spotřebitelské smlouvy 18/2018 o ochraně osobních údajů a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné pro uzavření spotřebitelské smlouvy.
Kupující může zaškrtnutím příslušného políčka před odesláním objednávky vyjádřit svůj souhlas ve smyslu ZnOOÚ, aby prodávající zpracoval a uschovával jeho osobní údaje, zejména ty, které jsou uvedeny výše a/nebo které jsou potřebné při činnosti prodávajícího týkající se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízeném zboží a zpracovával je ve všech svých informačních systémech, týkajících se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízeném zboží.
Prodávající se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího zacházet a nakládat v souladu s platnými právními předpisy SR.
Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka před odesláním objednávky potvrdil, že prodávající mu dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem oznámil:
- své identifikační údaje, které jsou uvedeny v čl. 1. tyto podmínky,
- identifikační údaje třetí strany, kterou je společnost, která doručí kupujícímu objednané zboží tak, že tyto údaje jsou uvedeny v akceptaci,
- účel zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím,
- že bude zpracovávat osobní údaje kupujícího v rozsahu jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, číslo telefonu a mailovou adresu, je-li kupující fyzickou osobou a v rozsahu obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, číslo telefonu a mailovou adresu je-li kupující právnickou osobou,
- že kupující je povinen poskytnout požadované osobní údaje.
Kupující má právo na základě písemné žádosti prodávajícího požadovat:
- potvrzení, zda jsou nebo nejsou osobní údaje o jeho osobě zpracovávány,
- účel zpracování osobních údajů,
- informace v obecně srozumitelné formě o zpracování jejich osobních údajů v informačním systému a o jeho stavu v rozsahu: identifikační údaje prodávajícího a zástupce prodávajícího, je-li ustanoven, identifikační údaje zpracovatele; to neplatí, pokud prodávající při získávání osobních údajů nepostupuje podle § 34 zákona o ochraně osobních údajů,
- v obecně srozumitelné formě přesné informace o zdroji, ze kterého získal jeho osobní údaje ke zpracování,
- v obecně srozumitelné formě opis jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
- další informace, které jsou nezbytné k tomu, aby kupující mohl zaručit svá práva a právem chráněné zájmy, s přihlédnutím ke všem okolnostem a podmínkám zpracování osobních údajů, zejména poučení o dobrovolnosti nebo povinnosti poskytnout požadované osobní údaje; pokud prodávající získává osobní údaje kupujícího na základě souhlasu kupujícího podle ZOOÚ, oznámí kupujícímu také dobu platnosti souhlasu, a pokud povinnost kupujícího poskytnout osobní údaje vyplývá z přímo vykonatelného právně závazného aktu Evropské unie, mezinárodní smlouvy, kterou je Slovenská republika vázána, nebo zákona, oznámí prodávající kupujícímu právní základ, který mu tuto povinnost ukládá, a informuje kupujícího o důsledcích odmítnutí poskytnutí osobních údajů,
- informace o třetích stranách, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní údaje poskytnuty,
- okruh příjemců, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že jim budou osobní údaje zpřístupněny,
- formu zveřejnění, mají-li být osobní údaje zveřejněny,
- třetí země, pokud se předpokládá nebo je zřejmé, že se do těchto zemí uskuteční přenos osobních údajů,
- opravu jeho nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování,
- likvidaci jeho osobních údajů, byl-li splněn účel jejich zpracování; jsou-li předmětem zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, může požádat o jejich vrácení,
- likvidaci jeho osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, došlo-li k porušení ZnOOÚ nebo jiného platného právního předpisu SR.